+98 21 88 91 84 14
+98 21 88 91 84 15
+98 21 88 91 84 16
+98 21 66 12 29 74-76
تعریف تابلو فرمان آسانسور :
مجموعه ای شامل مدار های فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگویی به احضار را بعهده دارد قسمت فرمان در انواع قدیمی از رله های متعدد و در انواع جدید عموماً از ریز پردازنده ها و سایر قطعات الکترونیکی ساخته می شود.
نصب 3VF
آسانسورهای دارای درایو کنترل سرعت یا به اصطلاح دارای Inverter که به آسانسورهای VVVF یا همان 3VF موسوم هستند، دارای حرکت نرم چه در شتاب مثبت (استارت) و چه در شتاب منفی (استپ) می باشند که می توان روی نمودار سرعت زمان (V.T) حرکت آنرا بصورت منحنی نمایش داد. برخلاف نمودار سرعت زمان آسانسورهای دوسرعته که حرکت آنها بصورت خطی و با شتاب بالا (در زمان استارت و استپ) انجام میشود و شتاب بالای حرکتی باعث ایجاد شوک به کابین و مسافرین میگردد. پس نتیجه میگیریم در آسانسورهای 3VF مسافرین به دلیلی نرمی حرکت، متوجه استارت و استپ نمیشوند. این مسئله به دلیل کنترل ولتاژ و فرکانس برق شهری توسط Inverter می باشد، به این ترتیب که فرکانس و ولتاژ اولیه ی اعمال شده از تابلو به موتور بسیار پایین بوده و به تدریج Inverter آنرا افزایش داده تا به فرکانس 50Hz (حداکثر فرکانس برق شهری) و ولتاژ 380V (حداکثر ولتاژ برق سه فاز شهری) می رساند که در نهایت موتور به حداکثر سرعت تعریف شده ی خود رسیده و تا قبل از مرحله ی دوراندازی با این سرعت به حرکت خود ادامه می دهد.
وجود Inverter در سیستم کنترل آسانسور باعث صرفه جویی در مصرف برق شهری می شود و علت آن این است که آسانسور در کورس حرکتی خود قسمتی از مسیر را (هنگام استارت و استپ) با ولتاژ پایین تر از حد نهایی (380) طی می کند، همچنین اتلاف انرژی که در آسانسورهای دوسرعته هنگام ترمز صورت می گیرد در آسانسورهای 3VF تقریبا به صفر رسیده است زیرا همانطور که میدانید در آسانسورهای دوسرعته وقتی برق به یکباره قطع می گردد ترمز مسئول متوقف ساختن موتور می باشد در صورتیکه در آسانسورهای3VF ابتدا inverter سرعت حرکت موتور را به صفر رسانده سپس ترمز اعمال می شود.
این مسئله در زمان استارت نیز صادق است، یعنی وقتی سیستم کنترل فرمان بصورت ناگهانی ولتاژ 380 را اعمال میکند اینرسی کابین باعث هدر رفتن انرژی برق میشود ، در صورتیکه اگر حرکت آرامتر صورت پذیرد مقاومت کابین در برابر حرکت کاهش یافته و مصرف انرژی نیز خود به خود کاهش می یابد. در یک جمع بندی معایب استفاده از سیستم دو سرعته و مزایای سیستم 3VF بدین شرح می باشد:
مزایای سیستم 3VF:
معایب سیستم دوسرعته:
درایو یا همان Inverter های با کیفیت موجود در بازار برای پیاده سازی سیستم 3VF عبارتند از :
و ...
تفاوت سیستم Close Loop و Open Loop در آسانسورهای 3VF چیست؟
سیستم Close loop به آسانسور 3VFای گفته می شود که موتور حتما از نوع 3VF بوده و دارای Encoder باشد. وظیفه Encoder ارسال پالسهای حرکت کابین به تابلو فرمان جهت اطلاع Inverter از مکان و سرعت دقیق کابین می باشد. encoder به ازای یک دور چرخش موتور یک پالس به Inverter ارسال کرده و وظیفه ی Inverter پردازش ، تحلیل و انتخاب بهترین نوع حرکت برای موتور می باشد.اما در سیستمهای Open Loop موتور فاقد encoder بوده و بنابراین می توان از موتورهای دوسرعته نیز در این سیستم استفاده کرد. در مقایسه حرکت بین این دو سیستم کاملا بدیهی است که حرکت کابین در سیستم Close Loop کاملا نرم تر و دقیق تر می باشد.
در حالت کلی هزینه های یک آسانسور 3VF بالاتر است یا آسانسور دوسرعته؟
طبیعتا به دلیل وجود سیستم inverter ، آسانسور های 3VF در نصب اولیه گرانترند، اما با توجه به مباحث بالا و همچنین افزایش قیمت برق میتوان نتیجه گرفت در بازه زمانی چند ماهه آسانسور 3VF چه در مقوله هزینه های برق و چه در مقوله سرویس و نگهداری و کیفیت نسبت به آسانسور دوسرعته ارزانتر می باشد لذا پیشنهاد می گردد در صورت امکان از این سیستم استفاده گردد.
جهت بهره مندی از خدمات نصب ، تعمیرات و سرویس آسانسورهای 3VF و همچنین تبدیل آسانسور دو سرعته به آسانسور 3VF با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.
تابلو فرمان آسانسورآرین |
|
|
تابلو فرمان آسانسورآرمان فراز |
تابلو فرمان آسانسور پارکنترل |
|
تابلو فرمان آسانسورکلمورگن آلمان |
تابلو فرمان آسانسور کاسپین |
تابلو فرمان آرکل |
تابلو فرمان ASK |
تابلو فرمان آسانسورالسا |
تابلو فرمان آسانسورآلتون |
|
|
تابلو فرمان عصر نوین |
تابلو فرمان کارآمد |
تابلو فرمان آسانسور داتیس |
|