سرويس آسانسور سرويس آسانسور شرق تهران سرويس آسانسور غرب تهران سرويس آسانسور در تهران سرويس و نگهداري آسانسور سرويس و نگهداري آسانسور شرق تهران سرويس و نگهداري آسانسور غرب تهران سرويس و نگهداري آسانسور در تهران تعمير آسانسور در غرب تهران تعمير آسانسور درشرق تهران تعمير آسانسور در تهران سرويس آسانسور شمال تهران سرويس آسانسورجنوب


روند اجرایی خدمات سرویس و نگهداری شرکت آسانسور آسمان آبی:


قبل از قراردادسرویس و نگهداری آسانسور  با اعزام کارشناس فنی ، از آسانسور مربوطه بازدیدفنی به عمل می آید در صورتی که آسانسور نقص فنی و ایمنی داشت با هماهنگی مدیر ساختمان ، ارائه پیش فاکتور صورت میگیرد ودر صورت تمایل نواقص بر طرف میشود و پس از رفع معایب قرارداد سرویس و نگهداری انعقاد میگردد.

پس از  انعقاد  قرارداد سرویس و نگهداری یکساله ،  ( ضمن آموزشهای لازم به شخص معرفی شده ) سرویس های  منظم ادواری انجام می گیرد . بطور اتوماتیک  آسانسورها درهر دوره یک ماهه با توجه به چک لیست تحت  بازرسی قرار می گیرندو در هر دوره چک لیست بازرسی به مدیر ساختمان تقدیم میشود که در داخل آن گزارش کاملی از عملکرد سرویس کار و همچنین وضعیت قطعات مصرفی لازم به تعویض یا تعمیر  قید گردیده است تا در صورت نیاز و صلاحدید مدیر ساختمان کارهای مربوطه انجام گیرد.

روش ما در ارائه خدمات سرویس و نگهداری پیشگیری از خرابی آسانسور و هدف ما اطمینان از ایمنی آن است.

 


تلفن های شرکت آسانسور آسمان آبی :    
88918414-15-16 021
       66122974-76 021
شماره همراه مدیر بخش سرویس و نگهداری : مهندس آرین 4660 532 0919


وظایف مدیر ساختمان در قبال استفاده کنندگان از آسانسور:

باید توجه داشت که وظیفه تعمیرو نگهداری بین مدیریت ساختمان و شرکت تامین کننده خدمات مشترک است و هردو طرف در قبال کارکرد بهینه و ایمن تجهیزات مسئول هستند. شرکت تامین کننده خدمات موظف به در اختیار گذاشتن تجربه نیروی کار و قطعات است و مدیریت ساختمان وظیفه نگهداری محیط اطراف اسانسور را که شامل کف و دیوارهای اطراف اسانسور است را دارد و همچنین باید بصورت مرتب از کارکرد درست آسانسور مطمئن شود.  به دلیل اینکه مدیریت ساختمان به منزله چشم و گوش ساختمان است باید همواره گوش به زنگ شرایط ناامن باشد و در صورت مواجه شدن با این شرایط شرکت سرویس نگهدار آسانسور را مطلع سازد و دستگاه را تا رفع ایراد از مدار خارج کنند . به عنوان مدیرساختمان یا یک شهروند وظیفه شناس بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشیم :

    درصورت مشاهده استفاده نادرست از تجهیزات به شخص خاطی هشدار داده شود.
    اگر آسانسور در تراز طبقه توقف نکند احتنال پاگیر شدن و زمین خوردن یا برخورد با دیواره کابین آسانسور وجود دارد.
    از کارکرد درست درها اطمینان حاصل شود و دقت شود که با فشار اضافی بسته نشوند.
    توجه به نیاز افراد معلول و مسن

در صورت کارکرد غیر عادی و باسروصدا بهتر است با شرکت سرویس نگهدار آسانسور در میان گذاشته شود و در صورت احساس خطر و ناامنی بهتر است آسانسور به صورت صحیح تا رفع ایراد خاموش شود. یکی از اقدامات پیشگیرانه که برعهده  مدیریت ساختمان است حفظ درست محیط آسانسور است که باعث کاهش احتمال خرابی می گردد. تمیز نگهداشتن داخل کابین تمیز کردن سیل دربها و نوردهی مناسب راهروها و داخل کابین از این موارد هستند. دسترسی به موتورخانه نیز باید محدود باشد زیرا در داخل موتورخانه تجهیزات  الکتریکی در حال کار هستند و قطعات متحرک مکانیکی وجود دارند. در داخل موتورخانه هیچ تجهیزاتی به غیر از تجهیزات مختص به آسانسور نباید وجود داشته  باشد.

 

ویژگیهایی که شرکت فنی مهندسی آسانسور آسمان آبی را از دیگران متمایز می‌نماید:

1-    سرویس دهی منظم

2-    قیمت مناسب

3-    تکنسین های با تجربه

4-    بیمه سرنشین

5-    تخفیف های ویژه گروهی

6-   پیشگیری از خرابی

7-   رفع خرابی در کلیه ایام سال

8-    اعزام سریع تکنسین

9-   ارائه رسید و چک لیست سرویس و نگهداری

10-  استفاده از کادر مجرب و متخصص


خدمات سرویس و نگهداری در بخش موتورخانه

    بازدید روغن الکتروموتور گیبرکس و یاتاقان های مربوطه
    حصول اطمینان از عدم نشست و روغن ریزی موتورهای گیربکس
    تمیزکردن الکترو موتور گیربکس
    بازدید ار فلکه های اصلی و هرزگرد و شیارهای فلکه ها
    بازدید مگنت ترمزها وتنظیم انها
    تنظیم کفشک های ترمز
    بازدید از لنتهای ترمز
    تمیزکردن دیسک ترمز
    بازدید از کوپلینگ های انکودر موتور
    حصول اطمینان از عدم براده ریزی فلکه الکتروموتور گیربکس و فلکه هرزگرد
    بازدید از فن موتورها،عملکرد صحیح الکتریکال ومکانیکال
    بازدید کنتاکتور ها و رله ها
    بازدید از محکم بودن تابلو فرمان و محل استقرار
    بازدید از عملکرد تابلو فرمان و تمیزکردن آن
    محکم نمودن اتصالات ترمینال های فرمان و قدرت
    کنترل عملکرد صحیح کنترل بار و کنترل فاز و فیوزها و بی متال و مدارهای ایمنی
    کنترل عملکرد صحیح ترموستات راه اندازی فن موتور
    بازدید از وضعیت موتور خانه و جلوگیری از هرگونه استفاده غیر مجاز
    بررسی صداها و لرزش های غیر عادی در تجهیزات(در زمان راهبری)
    بازدید از گاورنر واجزای آن و عملکرد صحیح آن
    بازدید سیم بکسلهای اصلی و گاورنر
    بازدید از تابلوی برق سه فاز شهری(کلید سه فاز،فیوز فشنگی و مینیاتور)
    آچار کشی پیچ ومهره های پایه موتور وگیربکس
    بازدید از وضعیت استقرار لاستیک های ضربه گیر زیر شاسی موتور
    بازدید از عملکرد صحیح سیستم تهویه
    بازدید ازکلیه محلهای گیریس خور
    بازدید و کنترل وجود علائم هشدار دهنده
    کنترل روشنایی موتور خانه
    بازدید قفل درب موتور خانه و دریچه فرار
    رگلاژ کفشک های کابین و وزنه تعادل
    بازدید سری ایمنی و حد بالا و پائین
    بازدید و روغن کاری با شماره 10w
    بازدید و نظافت کنتاکتور
    بازدید و بررسی ترمز موتور


خدمات سرویس و نگهداری در بخش چاه آسانسور

       بخش مکانیکال

    بازدید از اتصالات سر وته زنجیر حبران و رولینگ های زنجیر
    بازدید از طناب کنفی داخل زنجیر جبران
    بازدید از کلیه ادوات مکانیکال داخل چاه مانند پرچمها،پایه سوئیچها،فلکه گاورنر چاه
    بازدید از ریل های راهنمای کابین و وزنه،پشت بند ،لقمه ها،نظافت ریل ها
    بازدید از بتن سقف چاه

بخش الکتریکال

    بازدید از کلیه میکروسویچ ها
    بازدید از تراول کابل وبست های تراول کابل
    تمیز کردن اهن ربا
    روشنایی داخل چاه
    مرطوب کردن بسیار اندک کف چاله
    شستوشوی کنتاکت قفل ها

B:کابین وقاب وزنه

    بازدید از کلیه ادوات مکانیکال و الکتریکال در زیر و روی کابین
    کشش سیم بکسلها واصمینان از عدم زدگی و خوردگی و شکستگی و باز شدن بافت سیم بکسلها
    تنظیم کفشک های کابین ووزنه واطمینان از عدم لقی کابین و وزنه
    صدا گیری کابین و وزنه
    پرکردن روغندان ها واطمینان از عملکرد صحیح روغندان ها
    تنظیم و آچارکشی لرزه گیر بالا و پائین کابین
    بازدید و حصول اطمینان از عملکرد صحیح کلید قطع کن پاراشوت
    بازدید از جعبه ریویزیون و کلیدهای مربوطه و پریز آن
    بازدید از سوئیچ اورلود و فول ولد در صورت وجود
    بازدید از اتصالات درب کابین به سقف کابین
    بازدید از عملکرد مگنت درب باز کن
    بازدید از داخل کابین شامل:
    درستی عملکرد شستی های فرمان
    درستی عملکرد کلیدهای Dc؛Do،Stop وفن و سایر کلیدها
    درستی عملکرد کلید زنگ اضطراری و روشنایی اضطراری وسیستم هشدار دهنده
    بازدید از آئینه و دستگیره و پاخور و محکم سقف کاذب

عملکرد درب کابین

    بازدید از عملکرد صحیح مکانیزم سردرب کابین همراه با کلیه ادوات صابت ومحرک
    یازدید از عملکرد اجزای ایمنی شامل:فتوسل،سنسور فشار، کناکت و اطمینان از عدم اتصال کوتاه هریک از آنها
    بازدید و نظافت شیارهای سیل و کفشک های زیر دربها
    تنظیم درب ها نسبت به کابین
    عملکرد درب طبقاتی اتومات

بازدید از عملکرد صحیح مکانیزم سردربها و هماهنگ بودن با درب کابین

    بازدید از کفشک  های زیر درب
    نظافت شایارهای سیل
    اطمینان از عملکرد قفل ها
    دیکتاتورها
    روان و بدون صدا بسته شدن دربها
    تنظیم فنر درب
    لق بودن شیشه ها و قاب مربوط
    اطینان ازپل نبودن کنتاکت های قفلها

 

 جنرال سرویس آسانسور

جنرال سرویس آسانسور در واقع عملیاتی است که در شروع فرآیند سرویس و نگهداری آسانسور توسط یک شرکت خاص جهت شناسایی ، رفع اساسی عیوب و انطباق کل مجموعه با اصول استاندارد، انجام می شود. این عملیات بسته به وضعیت آسانسور ممکن است شامل اورهال - تعمیرات یا بازسازی اساسی و یا شامل تنظیمات سطحی و معمولی یک آسانسور باشد. عموما سرویس و نگهداری یک آسانسور بدون جنرال سرویس امکان پذیر نیست ، فرض کنید یک آسانسور به دلیل نقص فنی در سیستم مکانیکی ، باعث مراجعه متعدد سرویسکار در فواصل زمانی کوتاه جهت رفع خرابی آسانسور می گردد، اگر سرویسکار نسبت به رفع اساسی مشکل مربوطه اقدام نکند، زحمات و مراجعات مکرر ادامه داشته و این مسئله باعث ضرر طرفین (سرویسکار و ساکنین ساختمان) خواهد بود. بنابراین عملیات اساسی و کلی مورد نیاز برای رفع خرابی در قالب جنرال سرویس تعریف می گردد.

جنرال سرویس آسانسور ممکن است شامل بازسازی یک آسانسور نیز باشد. در واقع اگر مجموع قطعات یک آسانسور دچار فرسودگی شده و به پایان عمر خود نزدیک شود قبل از بروز فاجعه می بایست نسبت به تعویض ، نوسازی و ارتقاء قطعات آن اقدام نمود. در حقیقت این امر زمانی اتفاق می افتد که تعمیرات و تعویض جزئی و داخلی قطعات در حالت کلی مقرون به صرفه و منطقی نبوده و صرفا تعویض کامل قطعات عمدتا مطلوب خواهد بود.

مهمترین و اساسی ترین بخش از مقوله جنرال سرویس (همچنین خود عملیات سرویس و نگهداری آسانسور) شناسایی عوامل پیدا و پنهان محیطی و داخلی در فرسایش مکانیکی و الکتریکی قطعات آسانسور بوده که این قطعات به دلیل وجود این عوامل بطور مداوم در معرض تخریب، خوردگی و فرسودگی هستند. از اینرو آشنایی با مواد اولیه، نحوه ساخت و عملکرد کلی آنها جزء ضروری و لاینفک رفع عیوب می باشد. نتیجه گیری منطقی این است که همواره انتخاب نوع قطعات و نحوه نصب آنها چه در جنرال سرویس و چه در نصب آسانسور تعیین کننده کیفیت و هزینه های سرویس و نگهداری و میزان رضایت خود ساکنین از آسانسور خواهد بود.

فاکتورهایی که در جنرال سرویس توسط یک شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرد عبارتند از:

رعایت استانداردها و ضرایب ایمنی
تناسب و هماهنگی در انتخاب تجهیزات با نیازهای کاربران
مسئولیت پذیری و ایفای تعهدات چه در جنرال سرویس و چه در سرویس نگهداری قطعات
دوام و عمر تجهیزات انتخابی
کاهش هزینه های سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش
نوسازی و مدرنیزه کردن تجهیزات
ضمانت و گارانتی قطعات نصب شده

 

  • معرفی

  • گواهی استاندارد

  • مشخصات فنی

  • درباره