+98 21 88 91 84 14
+98 21 88 91 84 15
+98 21 88 91 84 16
+98 21 66 12 29 74-76
تعریف ریل آسانسور :
اجزایی صلب هستند که برای هدایت کابین و یا وزنه تعادل تعبیه می شود.
کابین و وزنه تعادل بایستی هر کدام بوسیله حداقل دو ریل راهنمای سخت،هدایت شوند.
توان و هستحکام ریل ها،متعلقات و اتصالات آنها باید جهت تحمل نیروهای ناشی از عملکرد ترمز ایمنی(پاراوشوت)و همچنین انحنا و پیچشهای ناشی از بار نا متعادل داخل کابین،کافی باش
ریل های راهنما باید به گونه ای به براکت ها و سازه ساختمان ها محکم شوند که اثرات نا مطلوب ناشی از نشست ساختمان یا انقباض بتن ، به صورت خود کار یا با تنظیم ساده ای قابل جبران باشد .
جوشکاری ریل ها به همدیگر یا به براکت ها و ساختمان ممنوع می باشد
استفاده از ریل راهنما بعلل زیر است :
برای هدایت کابین و وزنه تعادل در حرکت عمودی و حداقل کردن حرکات افقی .
جلوگیری از نوسانات کابین بعلت نیروهای خارج از مرکز
توقف و نگهداشتن کابین در هنگام عملکرد مکانیزم ایمنی
کابین و وزنه تعادل در حرکت خود باید توسط حداقل دو ریل راهنما فولادی صلب هدایت شوند.این دو از فولاد ساختمانی دارای تنش کششی بیشتر از ۳۷۰ نیوتن بر میلی متر مربع و کمتر از ۵۲۰ نیوتن بر میلی متر مربع ساخته شده اند .
ریل آسانسور ایتالیا |
ریل آسانسوراسپانیا |
ریل آسانسور ترکیه |
ریل آسانسور چین |
قطعات جانبی ریل آسانسور |
هدایت کابین
استفاده از ریل راهنما بعلل زیر است :
کابین و وزنه تعادل در حرکت خود باید توسط حداقل دو ریل راهنما فولادی صلب هدایت شوند . این دو از فولاد
ساختمانی دارای تنش کششی بیشتر از 370 نیوتن بر میلی متر مربع و کمتر از 520 نیوتن بر میلی متر مربع ساخته شده اند .
مقررات ایمنی ریل های راهنما
کابین و وزنه تعادل می باید بر روی پل راهنما توسط کفشک های بالایی و پائینی که به شاسی متصل هستند هدایت شوند .